Sobotni dzień we wschodniej części Polski minął pod znakiem zalegania chmur niskich Stratus, jak i też gęstej mgły. Pod wieczór mgła zaczęła wyraźnie się intensyfikować. Ogranicza ona widoczność nie tylko na ziemi, ale także w powietrzu Z wylądowaniem mają problem na lubelskim lotnisku Port Lotniczy Lublin dwa samoloty.

Bieżące dane z trackera lotniczego flightradar24 wskazują, że z wylądowaniem w Porcie Lotniczym – Lublin mają problem dwie maszyny.

Z wylądowaniem mają problem dwie maszyny. To wieczorne rejsy z Londynu. Pierwszy z nich wykonuje operacje na Boeingu B-737 ze Stansted, natomiast drugi samolot to Airbus A321, który przyleciał i krąży nad okolicznymi miejscowościami.

Utrzymywany jest tzw. holding

Załogi statków powietrznych podczas wykonywanego lotu muszą się spodziewać, iż na trasie lotu lub w dowolnym punkcie obszaru przestrzeni kontrolowanej, organ kontroli ruchu lotniczego wyda instrukcję kontroli na oczekiwanie – tzw. HOLDING. 

Punkty oczekiwania i ich procedury  w rejonie kontrolowanym lotniska TMA przed wykonaniem procedury podejścia do lądowania są określone na mapie dolotu do lotniska, natomiast podczas lotu na trasie lub w dowolnym miejscu w przestrzeni, procedura oczekiwania zostanie określona przez organ kontroli ruchu lotniczego wydającego taką instrukcję, przy czym prędkość lotu w holdingu, przechylenia w zakręcie, czas odlotu powinny być standardowe tak jak określono w „PANS – OPS 8168, Operacje statków powietrznych”.

Gdy potocznie mówi się, że samolot “krąży nad lotniskiem” albo “kołuje” to właśnie oznacza, że wykonuje on procedurę określoną przepisami i nazwaną Oczekiwaniem lub Holdingiem. I gdy ten pierwszy zwrot jest do przyjęcia to proszę zwrócić uwagę, iż ten drugi w lotnictwie tak naprawdę odnosi się do zupełnie innej czynności, a mianowicie do fazy ruchu statku powietrznego związanej z przemieszczaniem się po ziemi, najczęściej po płycie postojowej, drogach kołowania i najrzadziej po drodze startowej. Jak opisano powyżej, oczekiwanie samolotu lub śmigłowca odbywa się w różnych miejscach, z których lotnisko wystąpiłoby tu najrzadziej – informuje blog http://www.kontrola-ruchu-lotniczego.com/

Piloci oczekują na poprawę warunków

Samoloty są w holdingu do momentu, gdy warunki pozwolą na bezpieczne lądowanie. Niewykluczone, że odlecą również na zapasowe lotniska. Lubelskie lotnisko wyposażone jest w system ILS, jednak jego kategoria jest niewystarczająca do obecnych warunków meteorologicznych. Pozwala na lądowanie przy widoczności do 300 m. Należy także pamiętać, że decyzje o przyziemieniu podejmuje kapitan statku powietrznego, nawet, gdy system ILS jest najwyższej kategorii.

Dodatkowo w Porcie Lotniczym Lublin obserwowana jest mgła lodowa.
Widzialność spadła do 150 m.

EDIT: 21:37 Załoga samolotu linii Ryanair planuje odlot na lotnisko zapasowe w Modlinie.

EDIT: 22:00 Samolot linii Wizz Air bezpiecznie wylądował na lubelskim lotnisku.

Arkadiusz Wójtowicz

Skomentuj

Kochamy pogodę i wszystko co z pogodą jest związane. Burze, upały, czy prognozy pogody.

Strona internetowa FaniPogody używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close